arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Commerciële gesprekstechnieken

In de workshop Commerciële gesprekstechnieken komen alle aspecten van een commercieel gesprek uitgebreid aan bod. Je leert, heel concreet, om klanten succesvol te benaderen en om je verkoopresultaten te verbeteren.

Inleiding

In een commerciële functie kom je in contact met bestaande en/of nieuwe klanten. De juiste aanpak van het verkoopgesprek is daarbij van wezenlijk belang om te komen tot resultaten. Communicatie is daarvoor de basis en daarmee essentieel om succesvol te zijn in je vak.

Na afloop van deze workshop ben je in staat om op een heldere, plezierige, duidelijke en effectieve manier commercieel te communiceren (en te overtuigen). Je leert wat actief luisteren is en je bent nog beter in staat de zakelijke boodschap commercieel over te brengen en je gespreksdoelen te behalen. Kortom, je leert om klanten op een succesvolle wijze te benaderen en verkoopresultaten te verbeteren.

Programma

  • Structuur aanbrengen in een commercieel gesprek:
  • * Voorbereiding | Wie is de klant? Welke commerciële doelen heb je? * Aanvang | De juiste opening kiezen: - Analyse: welke behoeften en problemen bieden kansen voor jouw bedrijf? - Welke argumenten kun je gebruiken? - Omgaan met weerstand en bezwaren: wil de klant kopen? * Afsluiting | Het maken van de juiste en volledige afspraken * Korting: is dat nodig? Wat is de meest optimale manier?
  • Inzicht in je eigen verkoopstijl
  • De stijl van gesprekspartners
  • Actief leren luisteren en reageren
  • Doelgerichte vraagtechnieken
  • Koopsignalen en afrondingstechnieken
  • Gebruik maken van cross-selling
  • Werkwijze
Sluiten