arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Culturele aspecten voor Customer Service

Vanaf het moment dat een bedrijf besluit de exportmarkt te gaan verkennen, zijn er culturele competenties nodig. Het is anders zakendoen met bijvoorbeeld een Duits of een Amerikaans bedrijf dan met een Chinese afnemer. Zakendoen in het buitenland vergt meer tijd en geduld, en ook een andere manier van communiceren. Hoe bereid je je afdeling voor wanneer je met andere culturen samenwerkt? En hoe ga je om met de cultuurverschillen?

Programma

  • Zakendoen met andere culturen: waarop te letten?
  • Invloed van cultuur op communicatie
  • Interculturele communicatie, verbaal en non-verbaal
  • Praktische aanbevelingen en oefeningen op het gebied van telefoon en e-mail
  • Focus op landen waarmee het bedrijf zaken mee doet
  • Behandeling van cases uit de eigen praktijk

Je ontvangt tijdens de workshop een korte reader en de hand-out van de workshop.

Deze workshop is ontwikkeld en wordt uitgevoerd door evofenedex.

Sluiten