arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

De monteur als ambassadeur

Na deze workshop weet je hoe je, naast je vakinhoudelijke werk, de klant effectief en efficiënt van dienst kunt zijn. Je herkent koopsignalen waardoor je actief bij kunt dragen aan de commerciële inspanningen van je bedrijf.

Inleiding

Als monteur kom je dagelijks bij klanten voor controle of het verhelpen van een storing. Hoe ga je om met klanten die klagen of klanten met veel vragen? Hoe zorg je voor een goede balans tussen je monteurswerk en klantvriendelijkheid?

Tijdens deze workshop leer je de vragen van je klant te analyseren en die met klantgerichte argumenten en effectieve gesprekstechnieken te beantwoorden. Je zorgt voor tevreden klanten die de weg naar verkoop weten te vinden.

Leerdoelen

  • Je krijgt inzicht in gedragsregels die gelden als je bij klanten werkt;
  • Je maakt gebruik van efficiënte vraag- en luistertechnieken;
  • Je leert problemen van de klant te analyseren;
  • Je leert om te gaan met klachten van je klant;
  • Je herkent koopsignalen;
  • Je maakt gebruik van effectieve gesprekstechnieken en kunt klantgericht argumenteren;
  • Je kunt collega’s instrueren om herhaalklachten te voorkomen.
Sluiten