arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Het online voeren van commerciële gesprekstechnieken

Online workshop/training

Na het volgen van de workshop beheers je verschillende technieken en mogelijkheden om succesvol met een klant een online verkoopgesprek te kunnen voeren (Teams, Zoom, Go To Meeting etc). Daarnaast kun je structuur aanbrengen in een commercieel gesprek.

In de workshop komen alle aspecten van een online commercieel gesprek aan bod. Je leert, heel concreet, om klanten succesvol te benaderen en om de verkoopresultaten te verbeteren.

Deze workshop omvat twee modules:

Kennis om een online verkoopgesprek te voeren

  • Hoe ga ik om met een bestaande klant?
  • Hoe voer ik een acquisitiegesprek?
  • Hoe gebruik ik de website van mijn organisatie?
  • Welke digitale middelen zijn er ter ondersteuning?
  • Kan ik samen digitaal werken aan een product, dienst of oplossing?
  • In hoeverre is de klant bekend met beeldcontact?
  • Kennis en gebruik van technieken (Skype, Teams, Zoom, Facetime)

Structuur aanbrengen in een commercieel gesprek

Wie is de klant? Welke commerciële doelen heb je? * Aanvang | De juiste opening kiezen: - Analyse: welke behoeften en problemen bieden kansen voor jouw bedrijf? – Welke argumenten kun je gebruiken? – Omgaan met weerstand en bezwaren: wil de klant kopen? * Afsluiting | Het maken van de juiste en volledige afspraken * Korting: is dat nodig? Wat is de meest optimale manier?

  • Inzicht in je eigen verkoopstijl
  • Herkennen van de stijl van gesprekspartners
  • Actief kunnen luisteren en op een adequate manier reageren
  • Doelgerichte vraagtechnieken toepassen
  • Omgaan met weerstand en bezwaren
  • Koopsignalen herkennen en afrondingstechnieken succesvol toepassen
  • Toepassen van cross-selling, deepselling en upselling
  • Tips voor succes
Sluiten