arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Leer online personeel werven

Online workshop/training

Door het volgen van de training heb je beter zicht op de manier waarop je vacatures online moet positioneren en vind je sneller/efficiënter geschikt personeel. Je leert enerzijds hoe je met behulp van verschillende online middelen zoals website, Google en Social Media (Facebook, Instagram en LinkedIn) vacatures bij de juiste doelgroep onder de aandacht te krijgen. Anderzijds leer je concreet mensen te zoeken in onder andere LinkedIn.
De training is praktisch van aard en daarmee direct toepasbaar.

Het aantrekken van personeel wordt steeds lastiger en is voor veel bedrijven prioriteit nummer 1. In dit proces is het vooral de uitdaging om de ‘latent’ werkzoekende te bereiken. Deze doelgroep bereik je door
  • online met beeld, tekst en beleving op te vallen
  • de verschillende kanalen (Google, Facebook, Instagram en LinkedIn) te gebruiken
  • zelf actief via LinkedIn op zoek te gaan naar de juiste kandidaten

In alle gevallen wordt het steeds belangrijker dat je een onderscheidende boodschap hebt en duidelijk maakt waarom men juist bij jouw organisatie zou moeten werken.

Jouw opbrengsten

Deze training bied je concrete handvatten voor de verschillende aspecten in het wervingsproces. Een proces waar marketing en communicatie een belangrijke rol speelt.

Het volgende komt aan de orde:

  • Waar moet een goede vacature tekstueel en online technisch aan voldoen?
  • Waar moet je op letten bij het plaatsen van de vacature op de website?
  • Hoe maak je een vacature vindbaar in Google?
  • Hoe bepaal je de juiste Social Media kanalen voor de werving?
  • Welke acties moet je doen om de kandidaat op o.a. Social Media te verleiden?
  • Hoe presenteer je het bedrijf en de vacatures het beste op Social Media?
  • Hoe zoek je kandidaten op LinkedIn?
  • Belangrijke stappen in het wervingsproces en hoe kun je deze meten?
  • Welke stappen moet je ondernemen van vacaturetekst tot sollicitatie?

Kortom, vele tips, tricks en handvatten om de juiste mensen te werven.

De training ligt op het snijvlak van HR en Marketing/Communicatie. Bij voorkeur is zowel een HR manager als een communicatiemanager van hetzelfde bedrijf bij de training aanwezig. Het kan ook iemand zijn die zich bezighoudt met de online activiteiten van het bedrijf. Hierdoor wordt het integratieproces van deze training in de organisatie versneld.

Sluiten