arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Optimalisatie van het productieproces door mensgerichte technologie

Robohouse

Productieprocessen worden steeds complexer, maar het vinden van personeel met de juiste skills ook. Technologie voor ondersteuning van jouw medewerkers ontwikkelt zich de laatste jaren razendsnel. Mensgerichte technologie maakt moeilijk werk makkelijker en ondersteunt mensen fysiek - door middel van cobots en exoskeletten - of cognitief door operator support systemen.

Tijdens de bijeenkomst wordt ingegaan op de toepassing van deze technologieën:

  • Op donderdag 17 maart gaan we dieper in op operator support systemen,waardoor medewerkers met minder technische skills toch complexer werk sneller leren en foutloos uitvoeren in fabricage, assemblage, installatie, service en onderhoud door het toepassen van digitale instructieplatforms, augmented reality systemen, smart glasses en projectietechnologie.
  • Op donderdag 29 maart februari gaan we naast operator support systemen deze middag ook in op cobotics en hoe je je proces kunt inrichten op de samenwerking tussen mens en robot.

Tijdens deze sessies gaan we in op vragen als:

  • Welke technologieën zijn er?
  • Wanneer pas je welk systeem toe?
  • Wat levert het op?
  • Hoeveel tijd vraagt het programmeren van dergelijke systemen?

Programma

  • Welkom
    door Eline Loven, FME
  • Introductie en demonstratie verschillende technologieën
    door Tim Bosch en Gu van Rhijn TNO
  • Toepassing mensgerichte technologie in de praktijk
    • 17 maart: door Tjalling Dolman, projectmanager R&D bij Equinox MHE 
    • 29 maart door Hendri Kortman, Innovation Manager bij Variass
  • Hoe kan FME jou helpen?
    door Eline Loven, FME
  • Discussie en afsluiting

We streven ernaar om deze twee sessies fysiek op locatie te doen, zodat een goede demonstratie kan worden gegeven. Als we door corona-ontwikkelingen dit niet fysiek kunnen doen, dan gaat de bijeenkomst online door.

Voor welke datum wil je je aanmelden?
Postadres
CRM Vragen
Sluiten