arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Pricing in de maakindustrie: Verzilveren van waarde en innovatie

Het doel is om handvatten te geven om het verdien- en prijsmodel van de toekomst vorm te geven, als wel bruikbare pricing concepten te delen die meteen in praktijk gebracht kunnen worden voor de organisatie.

Pricing is bij veel technische bedrijven een onderbelicht onderwerp. De focus ligt op het creëren van de beste (technologische) oplossingen, maar het verzilveren in de markt blijft daarbij vaak achter. Te vaak zijn kosten het startpunt van de prijsopbouw, in plaats van de aan de klant geleverde waarde. Juist in de huidige digitale wereld is het belangrijk om hier scherp naar te kijken, want het klassieke cost+ pricing werkt niet langer voor software en digitale diensten. Dit biedt, met name voor nieuwe innovaties, de kans om creatief naar het verdienmodel te kijken en bijvoorbeeld een deel van het verdienmodel in een abonnementsstructuur vorm te geven. Het begrijpen en verzilveren van de waarde die wordt geleverd wordt hiermee extra belangrijk.

Tijdens de workshop nemen Kay Croonen en Tim Legerstee van Simon-Kucher & Partners je mee in de wereld van pricing. Zij laten aan de hand van frameworks en praktijkvoorbeelden zien wat werkt en wat niet werkt. Simon-Kucher & Partners is een wereldwijd actief adviesbureau gericht op strategie, sales en pricing. Ze worden erkend als wereldmarktleider op het gebied van pricing.

De volgende onderwerpen komen in de sessie aan de orde:

  • Identificeren van de juiste prijspositionering en strategie
  • Optimaliseren van het prijs setting op basis van geleverde waarde
  • Verzilveren van digitale innovaties en subscriptiemodellen
  • Typische mogelijkheden voor margeverbetering via pricing
  • Praktische tips en technieken waar je direct mee aan de slag kunt

Ben je als technostarter geïnteresseerd in deelname aan deze workshop? Vraag dan naar de specifieke mogelijkheden via fmecollege@fme.nl

Sluiten