Sales across cultures
Het doel van deze workshop is om jouw verkoopactiviteiten in het buitenland af te stemmen op de lokale culturele context en doelgroepen
Inleiding
Vanaf het moment dat een bedrijf besluit de exportmarkt te gaan verkennen, zijn er culturele competenties nodig. Het is anders zakendoen met bijvoorbeeld een Duits of een Amerikaans bedrijf dan met een Chinese afnemer. Zakendoen in het buitenland vergt meer tijd en geduld, en ook een andere manier van communiceren. Hoe bereid je je afdeling voor wanneer je met andere culturen samenwerkt? En hoe ga je om met de cultuurverschillen?
Deze workshop geeft je meer inzichten in het effect van culturele waarden en gedrag in specifieke buitenlandse markten op jouw exportsalesactiviteiten. Samen met jou ontwikkelen wij praktische handvatten om jouw producten succesvol te vermarkten in het buitenland.
Resultaat
- Inzicht in de impact van cultuur op sales en marketing
- Kennis van de aspecten van cross-culturele marketing
- Praktijkgerichte toepassing van cross-culturele marketing gericht op het land of de landen waarin je actief bent of wilt zijn
Programma
The (local) mindset
- Culturele drijfveren en achtergronden
- Kernwaarden en overtuigingen
- Doelgroepen, zakelijke opdracht en doelstelling
- Cultural connections
Effectieve communicatie (stijlen, kanalen, taal en toonzetting)
- Overtuigen en motiveren
- Overleg en onderhandelen
- Dealmakers en -brekers
- Sales & marketing
Bepalen van de juiste USP's
- Culturele invloeden (symbolen, ritualen, gewoontes)
- Lokaliseren van de marketingstrategie
- The Ultimate Pitch; testen/(her)definiëren van de zakelijke propositie
De training wordt uitgevoerd door evofenedex.