arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Sales en Marketing Netwerk bijeenkomst bij Hydro Extrusion Drunen B.V.

Wil jij sparren met vakgenoten over de transitie van sales en de impact van marketing in de business to business? Wil jij rondkijken in een fabriek van een wereldwijde speler waar aluminium extrusieprofielen worden gemaakt voor diverse toepassingen zoals kozijnen en lichtmasten? Neem dan deel aan de FME Sales en Marketing Netwerk (SMN) bijeenkomst bij Hydro Extrusion Drunen B.V.

Aanleiding

Hydro Extrusion Drunen B.V. is onderdeel van het Noorse bedrijf Norsk Hydro. Als een volledig geïntegreerd aluminiumbedrijf is Hydro aanwezig in alle aluminium marktsegmenten in de hele waardeketen met 35.000 collega’s in meer dan 40 landen.

De locatie in Drunen heeft onder andere een eigen gieterij, vindt de productie van masten plaatsen en extruderen ze aluminium profielen die geleverd worden aan onder andere de bouw, machinebouw en automobielindustrie. Floor Verhorst is ruim 10 jaar werkzaam bij Hydro. Als marketing en new business manager trekt zij de kar voor de Benelux en is onderdeel van de Europese projectenorganisatie.

Sales in transitie

Floor merkt dat sales zich in een transitie periode bevindt: van offline naar een mix van online en offline. Digitalisering is een belangrijke enabler. Zeker COVID-19 heeft voor een versnelling gezorgd van de inzet en acceptatie van online marketing en sales. Floor houdt de trends en ontwikkelingen nauwgezet in de gaten en is continu op zoek naar nieuwe ideeën en toepassingen die de B2B-verkoop en marketing bij Hydro kunnen verrijken en versnellen. Daarnaast heeft zij veel oog voor de mens en veranderkundige kant: acceptatie en omarming ontstaat als mensen het begrijpen en mee (kunnen) doen: Hoe neem je collega’s mee en hoe vertaal je de sales en marketing aanpak naar de werkvloer?

Deze middag wil zij graag met vakgenoten sparren over de transitie van sales en de impact van marketing op sales. Floor deelt haar visie, ervaringen en ideeën en nodigt jou uit om de jouwe te delen deze middag. Meld je nu direct aan!

Delen, rondkijken, ‘halen & brengen’

Deel jouw ervaringen en ideeën rondom het thema, daag Floor en elkaar uit. En leg je eigen vraag of uitdaging voor aan de groep.

Bij de SMN-bijeenkomsten koesteren we de principes: sparren in openheid en vertrouwen en ‘halen & brengen’. Vanuit eerstgenoemd punt checken we altijd op concurrentiegevoeligheid onder deelnemers. Ten aanzien van laatstgenoemde punt wordt in het programma expliciet tijd ingeruimd voor alle deelnemers om eigen vragen en uitdagingen rondom dit thema te bespreken.

Rondleiding

De bijeenkomst vindt plaats op de productielocatie in Drunen. Hier worden aluminium profielen bij een temperatuur van ca 580 graden geëxtrudeerd. Neem een uniek ‘kijkje in de keuken’ in het hart van het extrusie proces!

Programma

12.00 uur | Inlooplunch 

12.30 uur | Start Programma 

  • Welkom en voorstelronde
    door FME, Annemarie Mulder, moderator
  • Waar zijn we?
    door Hydro, Floor Verhorst, marketing & new business manager Benelux
  • Rondleiding + pauze
  • Inleiding thema
    door Hydro, Floor Verhorst, marketing & new business manager Benelux 
    + toelichting collegiale sparring
    door FME, Annemarie Mulder, moderator
  • Collegiale sparring - deel 1 (in subgroepen en plenaire terugkoppeling)
    Transitie van sales: Welke ontwikkelingen zien we in de B2B-sales en hoe gaat ieder daar in zijn organisatie mee om?  Denk aan:
    a. Mix van offline – online in sales/account management: welke keuzes maak je? Welke tools/instrumenten zet je in? Wat is de effectiviteit en werkbaarheid?
    b. Hoe neem je salescollega’s en collega’s uit andere disciplines ‘mee’ in de nieuwe werkwijze/aanpak ? Wat mag je verwachten?

    De impact van marketing en hoe breng je marketing naar de werkvloer?
    a. Hoe meet je de impact van marketing op sales? Welke KPI’s?
    b. Hoe ‘vertaal’  je sales en marketing naar de productieomgeving?
  • Collegiale sparring - deel 2 (plenair): leg je eigen vraag voor aan de groep.
  • Afronding: conclusies en eye-openers

16.30 uur | Einde

Voor wie?

Eindverantwoordelijke managers en directeuren voor sales, marketing, new business die graag sparren en hun ideeën en ervaringen willen delen.

Er is voor maximaal 25 personen plaats, dus reageer snel!
FME checkt op concurrentiegevoeligheid bij de samenstelling van de groep.

Over Hydro

Hydro is een volledig geintegreerd aluminium bedrijf met 35.000 medewerkers in 40 landen, aanwezig op alle contintenten, combineert lokale aanwezigheid met een wereldwijdbereik en ongeëvenaarde R&D-mogelijkheden. Aanvullend aan het produceren van primair aluminium, gewalsde en geëxtrudeerde producten en recycling, ontgint Hydro bauxiet, rafineert alumina en genereert energie om het enige 360 graden bedrijf te zijn in de wereldwijde aluminium industrie. Hydro is in alle aluminium marktsegmenten aanwezig, samen met sales en samenwerkingen in de hele waardeketen, waarbij we meer dan 30.000 klanten bedienen. Gebaseerd in Noorwegen, met meer dan een eeuw ervaring in duurzame energie, technologie en innovatie, is Hydro gecommiteerd om de levensvatbaarheid van haar klanten en gemeenschappen te versterken, door het creëren van een duurzame toekomst met innovatieve aluminium oplossingen.

Sluiten