arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

KONE goes Smart Industry

23 februari 2016

KONE, wereldwijd marktleider binnen de lift- en roltrapindustrie, heeft een overeenkomst met IBM gesloten om samen de bedrijfsvoering en wereldwijde technologiecapaciteiten van het Finse bedrijf te transformeren. IBM zal haar technologie en expertise inzetten om het potentieel van digitalisering en het Internet of Things (IoT) te kunnen verzilveren.

KONE gaat hierbij gebruikmaken van IBM’s Watson IoT Cloud Platform om gegevens over installaties te verzamelen en op te slaan, applicaties te bouwen en nieuwe oplossingen te ontwikkelen. Het platform verzamelt gegevens van sensoren en systemen die aan de liften, roltrappen, gebouwdeuren en toegangspoorten in KONE’s onderhoudsbestand zijn gekoppeld. IBM’s geavanceerde analytics engine gebruikt deze informatie vervolgens om KONE-klanten nieuwe diensten en nieuwe ervaringen te kunnen bieden.

Nieuwe diensten creëren

Dankzij het IoT-platform kunnen de ecosysteempartners van KONE en derde partijen nieuwe diensten creëren en bestaande diensten integreren via Application Programming Interfaces. Deze nieuwe diensten variëren van intelligente applicaties voor gebouwen en oplossingen waarmee de People Flow binnen gebouwen wordt verbeterd, tot oplossingen waarmee de snelheid, betrouwbaarheid en veiligheid bij onderhoud aan installaties, signalering op afstand en serviceverlening worden verhoogd.

>

Koppelen aan cloud-based services

De komende jaren zal KONE haar wereldwijde onderhoudsbestand met meer dan één miljoen liften, roltrappen en deursystemen aan cloud-based services koppelen. Door de gigantische hoeveelheden data uit installaties te verzamelen en dankzij geavanceerde analyses en verbindingen kan de stilstand van installaties worden geminimaliseerd en kunnen reparaties sneller worden uitgevoerd.

KONE zal ook met IBM en haar partners uit diverse branches samenwerken via IBM’s wereldwijde faciliteiten, gebouwen en de ecosystemen van IoT-ontwikkelaars. Dit moet er voor zorgen dat de ontwikkeling van nieuwe diensten voor enkele van de drukste steden en gebouwen ter wereld meer slagkracht en omvang krijgt. Zo zullen er applicaties worden ontwikkeld die mensen tijdens de spits van informatie voorzien, vergelijkbaar met een dienstregeling van het openbaar vervoer.

"Met deze nieuwe oplossingen kunnen wij onze klanten beter van dienst zijn en de gebruikservaring verbeteren."

“Deze overeenkomst met IBM is een belangrijke stap in ons streven naar de beste People Flow Experience”, aldus Henrik Ehrnrooth, bestuursvoorzitter & CEO van KONE Corporation. “We leven en werken in een ‘connected world’. Onze samenwerking met IBM biedt nieuwe mogelijkheden voor een verbeterde diagnosestelling op afstand en meer voorspelbaarheid. En met deze nieuwe oplossingen kunnen wij onze klanten beter van dienst zijn en de gebruikservaring verbeteren.”

‘Inbedding van intelligentie’ in de bedrijfsvoering van KONE

“Efficiënte steden en gebouwen waarin mensen centraal staan, zijn beter voor het bedrijfsleven, de maatschappij én voor de economie. En de spil daarvan wordt gevormd door de manier waarop mensen zich binnen deze steden en gebouwen bewegen. Met intelligente systemen maken wij de gebruikservaring van deze mensen comfortabeler, intuïtiever en aangenamer”, aldus Harriet Green, algemeen-directeur van IBM Watson Internet of Things. “De cognitieve IoT-technologieën van IBM zorgen voor een ‘inbedding van intelligentie’ in de bedrijfsvoering van KONE, waarmee ze een innovatiegolf op het gebied van intelligente gebouwen op gang kunnen brengen.”

Sluiten