arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

KPN ontwikkelt nieuwe MijnKPN samen met klanten

28 mei 2018
MijnKPN

KPN start met de open testversie van de totaal vernieuwde MijnKPN app en bijbehorende MijnKPN omgeving. Doel is om in samenwerking met de eindgebruikers een op maat gemaakt selfservicekanaal te creëren.

MijnKPN: best in class selfservicekanaal

KPN wil met de vernieuwde MijnKPN haar klanten een best in class selfservicekanaal bieden, waarmee ze optimaal én gemakkelijk gebruik kunnen maken van hun KPN-producten. Om dit te realiseren roept KPN de hulp in van de mensen die het meest gebruikmaken van onze selfservicekanalen: haar klanten. De nieuwe MijnKPN wordt namelijk in een open testversie verder ontwikkeld, met hulp van klanten. Hierbij krijgt iedereen de mogelijkheid om mee te testen, de ontwikkeling te volgen én feedback te leveren.

Open ontwikkelproces

KPN kiest voor een open ontwikkelproces, waarbij klantfeedback een belangrijke pijler is. In de afgelopen maanden heeft KPN met een kleine groep mensen de nieuwe MijnKPN al getest in een gesloten test-groep. Vanaf vandaag is de testversie voor elke klant van KPN beschikbaar en kunnen alle klanten meedoen met het verbeteren en testen van de vernieuwde MijnKPN.

De voortgang van de ontwikkeling van MijnKPN is te volgen via kpn.com/nieuwemijnkpn. Elke mijlpaal tijdens het ontwikkelproces zal hierop vermeld worden. Via deze pagina kunnen klanten zich ook aanmelden voor de open testversie voor zowel Android en iOS, en de vernieuwde webomgeving.

"MijnKPN heeft als missie klanten te helpen om alles uit hun KPN-producten te halen", aldus Paul van Arendonk, Marketing Manager Apps & Selfcare. "Het doel is om van MijnKPN een best in class selfservicekanaal te maken. Dit doen we door de app en website zo te ontwerpen dat deze helemaal is toegespitst op de persoonlijke behoefte van de klant. Door klanten te betrekken bij de ontwikkeling krijgen we in een vroeg stadium waardevolle feedback van de eindgebruiker die we gelijk kunnen implementeren. We zijn gestart met een gesloten testversie met een kleine selectie klanten (superusers van het KPN Forum) en collega’s; hier hebben we al de nodige waardevolle feedback uit gekregen. De open testversie is een logische vervolgstap waarbij we nog meer inzichten kunnen verzamelen en MijnKPN op een transparante, open wijze, door kunnen ontwikkelen."

Volledig redesign voor MijnKPN

Met MijnKPN beheren klanten hun producten op een makkelijke en toegankelijke manier. De vernieuwde MijnKPN app en webomgeving zijn van top tot teen onder handen genomen. Focus bij deze nieuwe versie is het verbeteren van de gebruikerservaring. Zo heeft de app een geheel nieuw design gekregen en is de volledige code opnieuw opgebouwd, voor snellere prestaties.

De nieuwe MijnKPN heeft dezelfde functionaliteiten als de huidige versie. Door het herschrijven van de code kunnen toekomstige functionaliteiten sneller gelanceerd worden. De nieuwe MijnKPN wordt gebouwd door een in house team van developers bij het App Center van KPN.

MijnKPN
Sluiten