Workshop

Commerciële gesprekstechnieken

  • Datum, tijd en plaats
    • 19 juni 2018 | 09:30 tot 17:00 | Eindhoven | Novotel
    • 6 november 2018 | 09:30 tot 17:00 | Papendrecht | Apollo
  • Contactpersoon
    Petra van Buren
    (079) 353 12 07
    Mail mij
  • Doelgroep
    Commerciële buitendienst medewerkers, zowel aankomende als ervaren
  • Kosten
    FME-leden betalen € 395,- p.p.FME lid worden?
    Niet-leden betalen € 695,- p.p.
    Genoemde bedragen zijn exclusief btw

In een commerciële functie kom je in contact met bestaande en/of nieuwe klanten. De juiste aanpak van het verkoopgesprek is daarbij van wezenlijk belang om te komen tot resultaten. Communicatie is daarvoor de basis en daarmee essentieel om succesvol te zijn in je vak.

Maar hoe haal je nu ‘zoveel mogelijk’ uit je gesprek? In de workshop 'Commerciële gesprekstechnieken' passeren alle aspecten van een commercieel gesprek nog eens grondig de revue. Je leert, heel concreet, om klanten succesvol te benaderen en om je verkoopresultaten te verbeteren.

Doel

Na afloop van deze workshop ben je in staat om op een heldere, plezierige, duidelijke en effectieve manier commercieel te communiceren (en te overtuigen). Je leert wat actief luisteren is en je bent nog beter in staat de zakelijke boodschap commercieel over te brengen en je gespreksdoelen te behalen. Kortom, je leert om klanten op een succesvolle wijze te benaderen en verkoopresultaten te verbeteren.

Bedoeld voor

Commerciële buitendienstmedewerkers, zowel aankomende als ervaren. Het niveau is mbo/hbo.

Programma

  • Structuur aanbrengen in een commercieel gesprek:
    * Voorbereiden: Wie is de klant? Welke commerciële doelen heb je?
    Aanvang: de juiste opening kiezen:
    - Analyse: welke behoeften en problemen bieden kansen voor jouw bedrijf?
    - Welke argumenten kun je gebruiken?
    - Omgaan met weerstand en bezwaren: wil de klant kopen?
    * Afsluiting: het maken van de juiste en volledige afspraken
    * Korting: is dat nodig? Wat is de meeste optimale wijze?
  • Inzicht in uw eigen verkoopstijl
  • De stijl van gesprekspartners
  • Actief leren luisteren en reageren
  • Doelgerichte vraagtechnieken
  • Koopsignalen en afrondingstechnieken
  • Gebruik maken van cross-selling
  • Werkwijze

Tijdens deze pragmatische en afwisselende workshop worden praktijk en theorie veelvuldig afgewisseld. Er wordt gebruik gemaakt van opdrachten en rollenspellen. De deelnemer voert een aantal gesprekken die individueel scherp geanalyseerd worden.

Maximaal aantal deelnemers is 12.

Na aanmelding is annulering niet meer mogelijk. Bij verhindering kan de plaats van een deelnemer worden ingenomen door een collega.