Training

Effectieve inzet online media voor FME Technostarters

  • Datum, tijd en plaats
    • 18 januari 2018 | 15:30 tot 18:30 | Zoetermeer | Hoofdkantoor FME, Zilverstraat 69
  • Contactpersoon
    Patrick Blommerde
    06 51 40 43 17
    Mail mij
  • Kosten
    Deelname is gratis

Je hebt een prachtige innovatie en die wil je natuurlijk ook online goed onder de aandacht brengen. Regelmatig contact en het creëren van ‘promotors’ en ‘kopers’ is daarbij belangrijk. Maar hoe zorg je dat jouw website aantrekkelijk en vindbaar is, welke (social) kanalen kies je en hoe ontwikkel je een goede contentstrategie? Op donderdag 18 januari 2018 organiseert FME een training over online media specifiek voor FME Technostarters. Je krijgt praktische handvatten en nuttige tips over hoe je als start-up (met weinig geld) online succesvol kunt zijn en er wordt een kosteloze scan gemaakt van jouw website.

Jochem_van_Loon_2.jpgHoe optimaliseer je je website en welke social media kun je het beste inzetten om zo goed mogelijk je doelgroep te bereiken? Op deze en andere onderwerpen gaat Jochem van Loon van online marketingbureau SocialLane dieper in. Deze training is exclusief en kosteloos voor FME Technostarters.

Scan en optimalisatie van jouw website

Goed vindbaar zijn in Google is essentieel. Aan de hand van herkenbare voorbeelden krijg je tips over hoe je ervoor kunt zorgen dat je website relevant en vindbaar is. Je krijgt een helder beeld van hoe je zowel organisch als betaald verbinding maakt met je doelgroep. Om de voorbeelden in de training toe te spitsen op jouw situatie zal Jochem van Loon vooraf een korte scan uitvoeren van jouw website. Deze scan bieden wij je kosteloos aan. Jochem maakt op basis van zijn scan een rapportage van jouw website en geeft je advies over optimalisatiepunten. 

Strategie voor effectieve inzet social media

Ook laat Jochem je zien wat de belangrijkste social platforms voor jou kunnen betekenen en hoe die zich verhouden tot Google. Voor de b-2-b markt en de technologische industrie zijn dat met name LinkedIn, YouTube en Twitter. Maar vergeet ook Facebook en Instragram niet. Je krijgt praktische handvatten voor een contentstrategie en -aanpak waarmee je direct aan de slag kan.

Doordat Jochem van Loon zich vooraf verdiept in de cases van de deelnemers, kun je de voorbeelden en opgedane kennis meteen vertalen naar de praktijk.

Programma

  • 15.30 uur - Ontvangst
  • 16.00 uur - Training online media door Jochem van Loon van online marketingbureau SocialLane
  • 18.00 uur - Netwerkborrel
  • 18.30 uur - Einde

Over Jochem van Loon

Jochem van Loon is directeur eigenaar van het online marketingbureau SocialLane en hij geeft meerdere online marketing en social media trainingen voor de leden van FME. SocialLane adviseert en begeleid bedrijven over de manier waarop zij zich het beste online kunnen positioneren. Zij doen dit van strategie tot uitvoering en met specialisten op het gebied van Webdesign, Google Marketing en Social Media.