Workshop

Employer Branding

  • Datum, tijd en plaats
    • 19 september 2019 | 13:30 tot 17:00 | Zoetermeer | FME
    • 17 oktober 2019 | 13:30 tot 17:00 | Rheden | De Roskam
    • 14 november 2019 | 13:30 tot 17:00 | Deventer | IJsselhotel
    • 13 december 2019 | 13:30 tot 17:00 | Veldhoven | NH
  • Contactpersoon
    Petra van Buren
    (079) 353 12 07
    Mail mij
  • Doelgroep
    Voor iedereen die verantwoordelijk is voor de (online) werving; van ondernemer tot P&O- of communicatieprofessional
  • Kosten
    FME-leden betalen € 300,- p.p.FME lid worden?
    Niet-leden betalen € 600,- p.p.
    Genoemde bedragen zijn exclusief btw

De arbeidsmarkt wordt voor de technologische industrie steeds krapper. Bedrijven zoeken naar geschikte nieuwe medewerkers en hebben grote moeite om die te vinden. Werkzoekenden oriënteren zich massaal via internet en social media. Een eerste indruk van een bedrijf wordt voor sollicitanten steeds bepalender.

Sollicitanten hebben het tegenwoordig voor het uitkiezen en daarom wordt een onderscheidend werkgeversimago voor bedrijven steeds belangrijker. Ofwel het Employer Brand moet zowel binnen als buiten de organisatie herkenbaar, zichtbaar en onderscheidend zijn.

Inhoud van de workshop

In de workshop 'Employer Branding' laten wij zien hoe je je unieke employer value proposition kunt vinden en hoe je die als marketingtool kan inzetten op de arbeidsmarkt. 

Recruitment = Marketing

We belichten de wijze waarop je met een marketingstrategie het werkgeversmerk kunt inzetten voor een hoge medewerkerstevredenheid en een succesvolle arbeidsmarktcampagne.

Aan de hand van het FME Smart Working model geven wij inzicht in de wijze waarop een organisatie intern de beleving en het werkgeversimago naar een hoger niveau kan tillen. Wat kun je als organisatie doen om medewerkers te binden en te blijven boeien?

Smart Working model.jpg

Tevreden medewerkers worden ambassadeurs en een goed imago werkt versterkend naar de markt toe. Met behulp van een succesvol marketingmodel helpen wij om stappen te zetten  om je employer brand ook aan de buitenwereld zichtbaar te maken.

Je krijgt hierbij praktische handvatten waarmee je direct aan de slag kunt. Aan bod komen de volgende vragen en onderwerpen: Waarom is een goede wervingsstrategie van belang? Wat kun je als organisatie doen om met offline en online marketingmiddelen de boodschap bij de doelgroep tussen de oren te krijgen? Hoe communiceer je de boodschap via Google & Social Media, hoe gezond is je website, hoe haal je meer uit een beursbezoek en welke beleving krijgt de sollicitant bij zijn reis?

Groepsgrootte

Minimaal 5 deelnemers, maximaal 12.

Na aanmelding is annulering niet meer mogelijk. Bij verhindering kan de plaats van een deelnemer worden ingenomen door een collega.

Nieuwsbrief FME College

Wil jij op de hoogte blijven van ons aanbod? In onze maandelijkse digitale nieuwsbrief informeren we je over relevante workshops en trainingen. Schrijf je in

FME College is door Cedeo gecertificeerd.