Workshop

De monteur als ambassadeur

  • Datum, tijd en plaats
    • 17 oktober 2018 | 09:30 tot 17:00 | Bunnik | Locatie78
  • Contactpersoon
    Petra van Buren
    (079) 353 12 07
    Mail mij
  • Doelgroep
    Voor iedereen die werkt als monteur en in contact komt met klanten
  • Kosten
    FME-leden betalen € 395,- p.p.FME lid worden?
    Niet-leden betalen € 695,- p.p.
    Genoemde bedragen zijn exclusief btw

Na deze workshop weet je hoe je, naast je vakinhoudelijke werk, de klant effectief en efficiënt van dienst kunt zijn. Je herkent koopsignalen waardoor je actief bij kunt dragen aan de commerciële inspanningen van je bedrijf.

Aan het werk met tevreden klanten

bij monteur als ambassadeur - ANP-2678705_klein.jpgAls monteur kom je dagelijks bij klanten voor controle of het verhelpen van een storing. Hoe ga je om met klanten die klagen of klanten met veel vragen? Hoe zorg je voor een goede balans tussen je monteurswerk en klantvriendelijkheid?

Tijdens deze workshop leer je de vragen van je klant te analyseren en die met klantgerichte argumenten en effectieve gesprekstechnieken te beantwoorden. Je zorgt voor tevreden klanten die de weg naar verkoop weten te vinden.

Voor wie

De workshop is bedoeld voor alle monteurs die tijdens hun operationele werkzaamheden in contact komen met klanten. Denk hierbij ook aan servicemonteurs, chef-monteurs en leidinggevende monteurs.

Jouw opbrengsten

  • Je krijgt inzicht in gedragsregels die gelden als je bij klanten werkt;
  • Je maakt gebruik van efficiënte vraag- en luistertechnieken;
  • Je leert problemen van de klant te analyseren;
  • Je leert om te gaan met klachten van je klant;
  • Je herkent koopsignalen;
  • Je maakt gebruik van effectieve gesprekstechnieken en kunt klantgericht argumenteren;
  • Je kunt collega’s instrueren om herhaalklachten te voorkomen.

Actieve workshop die theorie en praktijk combineert

We wisselen theorie in hoog tempo af met praktijkgerichte voorbeelden, korte opdrachten, oefeningen en rollenspellen. Persoonlijke en professionele communicatieve vaardigheden staan centraal. We trainen maximaal 15 deelnemers tegelijkertijd, zodat iedereen een actieve inbreng heeft.

Na aanmelding is annulering niet meer mogelijk. Bij verhindering kan de plaats van een deelnemer worden ingenomen door een collega.

Duurzaam inzetbaar

FME zet in op duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Dat betekent dat mensen tot aan hun pensioen kunnen blijven deelnemen aan het arbeidsproces. Een van de belangrijkste onderwerpen is arbeidsveiligheid in bedrijven.

Wat doet FME aan Arbo?

Meer weten?
Petra van BurenAccountmanager FME College