Signify bezorgt Ahoy unieke identiteit met vernieuwde LED-façade

FME-lid Signify laat Rotterdam Ahoy nog meer schitteren dankzij een vernieuwde LED-façade. Deze façade is maar liefst 1.000m², de grootte van een viertal tennisvelden. Het vernieuwde scherm is samengesteld uit drie delen: het scherm in het midden heeft een ultrascherpe resolutie dankzij een hoge dichtheid aan pixels en wordt geflankeerd door 2 zijden met een lagere resolutie. Er werden ongeveer 21.000 pixels in de LED-façade verwerkt, waarvan bijna 17.000 in het midden en 2.000 aan iedere zijde: goed voor in totaal zo’n 378.000 LED-pixels.


De nieuwe LED-façade maakt van de gevel een origineel medium dat dag en nacht zichtbaar is voor alle voorbijgangers. Ze biedt een enorm pallet aan kleuren en kan worden gebruikt om berichten, maar ook livebeelden te tonen en lichteffecten te creëren zoals knippereffecten, vegen en explosies. In combinatie met slimme lichtregeling en het op afstand monitoren van de prestaties van de LED-façade kan de verlichting op ieder moment worden aangepast aan de wensen van Rotterdam Ahoy.
 

 
We zijn trots dat we met deze nieuwe 1.000 m2 LED-façade onze gasten wederom op spectaculaire wijze kunnen verwelkomen. Een onuitwisbare indruk achterlaten bij onze bezoekers en relaties is wat ons drijft, elke dag weer. De LED-façade als eyecatcher is absoluut van toegevoegde waarde!
- Jolanda Jansen, Directeur van Rotterdam Ahoy

"De nieuwe LED-facade die we hebben mogen aanbrengen, zorgt ervoor dat de bezoekers een nog betere visuele beleving ervaren door de hogere resolutie en door het ontwerp van het scherm met een ambient effect," aldus Derk Bots,Commercial Director van Signify Benelux. "Daarnaast ontzorgen we Ahoy de komende 5 jaar volledig op het gebied van onderhoud. Door gebruik te maken van ons remote monitoring systeem zijn we in staat om het scherm optimaal te laten presteren onder alle omstandigheden."