Employer branding bij Suplacon: "Investeren in goede medewerkers"

In de Week van de mki was Suplacon op woensdag 25 september gastheer voor een groep collega-ondernemers uit de middelgrote en kleine industrie (mki). De dag stond in het teken van werven en werken in de techniek.

staand_Jellard v2_0.jpgDe ochtend begon met een korte opening door Jellard Koers, directeur bij Suplacon. Hij deelde onder andere zijn visie op het thema van de dag. Volgens Jellard gaat het allemaal over de mindset; een vooropleiding is niet per se het belangrijkste bij een nieuwe werknemer. Ook gaf hij aan zijn gasten mee dat je moet investeren in goede medewerkers. Veel van zijn medewerkers komen als jonge jongens binnen en ontwikkelen zich binnen zijn bedrijf.

Zonder uitzondering zijn al onze leidinggevenden de 'lastige jongetjes' van 20 jaar geleden.

Jellard vertelde zijn gasten ook meer over zijn ervaringen met uitzendbureaus. Hij omschrijft de muur die hierdoor kan ontstaan tussen werkgever en medewerker: "Door personeel aan te nemen via een uitzendbureau dealen we met vraagstukken zoals 'wie is de opdrachtgever' en 'ben ik wel echt onderdeel van het team'."

staand_rondleiding_0_1.jpgNa de opening volgde een rondleiding door het bedrijf waarbij onder andere ingezoomd werd op het delen van kennis met collega-ondernemers. Zo vertelde Pim Jansen, Supply chain manager bij Suplacon: "Doordat we het product nu op een pallettafel plaatsen in plaats van in een stelling, hebben we een efficiëntieslag van 10% kunnen maken. Dat is niet ingewikkeld maar gewoon boerenverstand!"

Ook deelde hij hoe Suplacon medewerkers duurzaam probeert in te zetten. "Als het heel druk is bij het lassen, maar wat rustiger bij het kanten, kunnen we sommige medewerkers inzetten bij de laswerkzaamheden. We hebben medewerkers die beide disciplines beheersen."

Na de rondleiding stonden de drie inhoudelijke sessies op het programma:

  • Smart Working
  • Nieuw talent verleiden 
  • AOW-er werkt

Suplacon_combi_0.jpg