Administrateur

Team

Ben je op zoek naar een afwisselende baan en wil jij je maximaal blijven ontwikkelen in de wereld van finance & control? Wil je een bijdrage leveren aan de verdere optimalisatie van het team? Ben je communicatief sterk, kritisch en oplossingsgericht? Dan is deze baan als administrateur FME een uitgelezen kans. Een baan waarin je contact hebt met verschillende interne en externe belanghebbenden en daarnaast bijdraagt aan het optimaliseren van financiële processen.

FME is de ondernemersorganisatie van de Technologische Industrie. Er zijn circa 2.200 bedrijven bij ons lid. Wij zetten ons in voor deze leden en daar zijn we trots op.

Bij FME zijn we ambitieus en ondernemend! Nederland is een van de meest innovatieve landen in de wereld. Dat is in belangrijke mate de verdienste van de technologische industrie, onze leden!

Met een team van 160 gepassioneerde professionals, willen wij iedereen laten ervaren dat technologie de wereld beter maakt. Vanuit groei en inclusie. Onze kracht zit in onze passie en gedrevenheid. We verbinden, vernieuwen en ondernemen. 

De afdeling Finance & Control van FME bestaat uit 14 personen. Ter vervanging zijn we op zoek naar een: Administrateur FME.

Wat ga je doen?

In deze functie ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse werkzaamheden van de complete financiële administratie van FME.

Werkzaamheden

  • Het volledig zelfstandig verwerken van de FME-administratie (inkoopfacturen, verkoopfacturen, bankmutaties)
  • Het beheren en bewerken van de FME-administratie
  • Het optimaliseren van de financiële processen
  • Het uitvoeren van het debiteurenbeheer
  • Het beheren van de functionele mailbox
  • Het voorbereiden van accountantscontroles
  • Het ondersteunen van de controllers bij de uitvoering van de planning en control-cyclus en bedrijfseconomische vraagstukken
  • Het fungeren als vraagbaak van interne en externe klanten

Wat bieden wij je?

Een organisatie en team dat groot genoeg is om het verschil te kunnen maken en klein genoeg om iedereen te kennen en te ervaren dat wat jij doet ook echt bijdraagt aan het succes van FME. Het team kent een mooie mix van net afgestudeerde professionals, mediors en medewerkers die met hun staat van dienst de organisatie door en door kennen.

De medewerkers van FME voelen zich thuis en voelen zich continu uitgedaagd hun talent te benutten en in te zetten. Dit is duidelijk voelbaar binnen onze organisatie, wat maakt dat FME een fijne en uitdagende plek is om te werken.  

Daarnaast mag je van ons verwachten 

  • Een salaris tussen de € 2.774,- en € 5.049,- bruto op basis van een fulltime dienstverband, afhankelijk van jouw kennis en ervaring; 
  • 27 vakantiedagen en 13 adv-dagen op fulltime basis; 
  • Een laptop en mobiele telefoon van FME; 
  • Thuiswerkbudget voor de inrichting van de werkplek van max. € 750,- voor 5 jaar; 
  • Thuiswerkvergoeding van € 2,35 per dag; 
  • Een keuzebudget van € 250 in 2024, na rato dienstverband, voor bestemde doelen gericht op vitaliteit en
  • Mogelijkheid tot scholing/ontwikkeling.

Wie ben jij?

Je hebt een goed ontwikkeld cijfermatig inzicht, je bent hands-on en gedisciplineerd. Jouw nauwkeurigheid zorgt ervoor dat de FME-administratie juist en volledig is. Daarnaast weet je structuur aan te brengen in jouw werkzaamheden, zodat de tijdigheid van oplevering van werkzaamheden gewaarborgd is. Met jouw communicatieve vaardigheden weet je de controllers te ondersteunen en jouw oplossingsgerichtheid zorgt ervoor dat je, samen met het team, de oplossingen weet te vinden voor de uitdagingen die er zijn. Jezelf blijven uitdagen en ontwikkelen is voor jou vanzelfsprekend.

Functie-eisen:

  • Een afgeronde mbo-opleiding, niveau 4
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring
  • Grote mate van zelfstandigheid en initiatief, maar tevens een enthousiaste teamplayer
  • Zeer goede kennis van en ervaring met MS Office Excel
  • Ervaring met AFAS en Elvy is een pré

Belangstelling?

Neem voor meer Informatie over deze vacature contact op met Joyce Keizer, corporate recruiter via joyce.keizer@fme.nl. wil je solliciteren? Stuur je motivatie en CV voor 15 maart naar Joyce Keizer.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.