Service- en contractmanager

Team

Heb jij een achtergrond in de ICT en heb je ervaring met inkoop en contracten? Ben jij een sterke gesprekspartner en vind je het leuk en belangrijk om de verbindende schakel te zijn tussen jouw interne stakeholders binnen FME en onze leveranciers op het gebied van ICT en huisvesting? En ben je in staat om door middel van jouw excellente communicatieve vaardigheden en organisatorische vaardigheden onze dienstverlening succesvoller te maken? Dan is FME voor deze veelzijdige functie op zoek naar jou!

Bij FME zijn we ambitieus en ondernemend! Nederland is een van de meest innovatieve landen in de wereld. Dat is in belangrijke mate de verdienste van de technologische industrie. FME zet zich als ondernemersorganisatie in voor deze ondernemers en daar zijn we trots op. Wij willen mét en vóór onze leden het verschil maken op het gebied van innovaties, verduurzaming en veranderingen op de arbeidsmarkt.

Met een team van 150 gepassioneerde professionals, willen wij iedereen laten ervaren dat technologie de wereld beter maakt. Vanuit groei en inclusie. Onze kracht zit in onze passie en gedrevenheid. We verbinden, vernieuwen en ondernemen. Het ICT team van FME bestaat uit 4 medewerkers die samen met onze externe partners de overige FME teams en branches ondersteunt de diensterverlening.

Wat ga jij doen?

In de functie van Service- en contractmanager (SCM) zorg je ervoor dat de ICT- en facilitaire dienstverlening naadloos is afgestemd op de interne behoeften, doelstellingen en uitdagingen van FME. De SCM is daarbij het aanspreekpunt, zowel naar de interne FME klant als naar de externe leveranciers van ICT- en facilitaire diensten. Tevens is de SCM verantwoordelijk voor het coördineren en inkopen van facilitaire diensten en het opstellen en uitvoeren van het inkoopbeleid van FME tot tevredenheid van de interne FME organisatie. Het zwaartepunt in deze functie ligt op het gebied van ICT. Door jouw betrokkenheid in het voortraject van een intern ICT of facilitair project, ben je mogelijk ook de aangewezen persoon om dit project te leiden.

Je rapporteert in deze functie aan de Teamleider ICT en Market & Data Analytics.

Werkzaamheden

  • Opzetten en onderhouden van interne klantcontacten waarin de voortgang en ontwikkeling van ICT- en facilitaire diensten periodiek worden besproken en het signaleren van kansen voor versterking van de dienstverlening.
  • Opzetten, ontwikkelen en onderhouden van het netwerk van ICT- en facilitaire contractpartijen om tot optimale dienstverlening voor FME te komen.
  • Voorbereiden van besluitvorming betreffende leveranciers.
  • Het samen met HR actueel houden van het huisvestingsbeleid voor FME en dit vertalen naar een huisvestingsplan en zorgen voor implementatie (inclusief verzorgen en aanpassen van de inrichting van het gebouw, eventuele verhuizingen, et cetera).
  • Begeleiden van interne projecten in de rol van projectleider op het gebied van ICT en facilitaire zaken.

Wat bieden wij je?

Een afwisselende functie binnen een organisatie en team groot genoeg om het verschil te kunnen maken. En klein genoeg om iedereen te kennen en te ervaren dat wat jij doet ook echt bijdraagt aan het succes van FME.

Daarnaast bieden wij een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket. We hebben van de coronapandemie geleerd dat 'echt' contact met collega’s, elkaar zien bij het koffiezetapparaat of gewoon even face-to-face sparren tijdens meetings heel belangrijk is. Desalniettemin hebben we ook gezien dat sommige werkzaamheden veel efficiënter vanuit huis kunnen worden gedaan. We werken daarom hybride, ongeveer 60% vanuit huis werken en 40% op kantoor. Voor deze hybride vorm bieden wij een aantrekkelijke thuiswerkregeling. Verder krijg je een goede pensioenregeling en 27 vakantiedagen en 13 ADV-dagen op fulltime basis. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Zoetermeer.

Wie ben jij?

We zijn op zoek naar een energiek persoon met uitstekende communicatieve vaardigheden, die op meerdere niveaus binnen de organisatie kan schakelen. Je hebt ervaring met het afsluiten en monitoren ICT dienstverlening en met het onderhouden van cont(r)acten met externe leveranciers. Met jouw natuurlijk charme, tact en flexibiliteit schep je vertrouwen bij klanten en interne- en externe stakeholders. Verder heb je oog voor detail en pas je dit toe in processen, systemen en werkwijzen.

Functie-eisen

  • Hbo/academisch denk- en werkniveau
  • 2-3 jaar ervaring met als service of contractmanager of vergelijkbare rol
  • Ervaring met ICT en kennis van ITIL
  • Ervaring met projectmatig werken, bij voorkeur als projectleider
  • Affiniteit met inkoop en/of facilitaire dienstverlening

Belangstelling?

Stuur je sollicitatie met motivatie naar Joyce Keizer, Corporate Recruiter: joyce.keizer@fme.nl. Ook voor informatie over deze vacature kun je bij haar terecht.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.