arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Van traditionele offline communicatie naar online employer branding

18 april 2019
Anamet Europe

Dat naast het produceren van goede producten en het leveren van een klantgerichte service een goede online presentatie belangrijk is, zag FME-lid Anamet Europe ook. De producent van flexibele beschermslangsystemen ging ermee aan de slag en merkte al snel dat het vinden van nieuwe klanten en het vervullen van vacatures een stuk beter ging. Hiernaast is Anamet een aantrekkelijker werkgever geworden doordat zij online ontwikkelmogelijkheden voor hun werknemers aanbieden.

Tot twee jaar geleden zette Anamet Europe voor de marketing nog puur de traditionele kanalen in. Denk aan vakbladen, beurzen en mond-tot-mondreclame. De boodschappen waren inhoudelijk en technisch van aard. De informatie was op productniveau en miste een bepaalde uitstraling, sfeer en beleving. De website trok weinig bezoekers en was niet goed vindbaar in Google.

Zij zagen ook dat de wereld om hen heen in rap tempo digitaliseerde en dat steeds meer communicatie via internet verloopt. Zij besloten daarom dat het tijd was voor een actievere online positionering. Zij gingen investeren in online marketing en gebruikten daarvoor de expertise van FME-partner SocialLane.

Seyda Simsek, Marketing Communications Manager van Anamet Europe
"In het werk dat we doen ervaren we dat het werkgeversimago automatisch wordt uitgedragen in de externe communicatie. Company branding en employer branding lopen synchroon en versterken elkaar."

Meer beleving

De afdeling marketing en de websitebouwer zijn aan de slag gegaan met het herstructureren van de website, zodat deze beter aansluit op het zoekgedrag van de doelgroep. Het design van de website heeft meer beleving gekregen en er werd een marktgerichte navigatie opgezet. De website is geoptimaliseerd voor Google.

Anamet Academy - Leven Lang Ontwikkelen

Bovendien is er op de site een Anamet Academy ingericht. Dit is een online afgeschermde leeromgeving waar de 70 Anamet medewerkers de kans krijgen hun talenten te ontwikkelen of nieuwe vaardigheden te verkrijgen. Met het invoeren van de Anamet Academy richt Anamet Europe zich op de persoonlijke ontwikkeling van haar werknemers, een betere interne samenwerking, het creëren van een kennisintensieve organisatie en het leveren van up to date kennis aan klanten.

Sterke online positionering

Deze investering heeft ertoe geleid dat Anamet nu beter vindbaar is op het internet, de website veel vaker bezocht wordt, de naamsbekendheid is gegroeid en het bedrijf een betere externe uitstraling heeft gekregen. In de afgelopen twee jaar is het bedrijf 12 keer meer vertoond in Google en is het verkeer naar de website met 50% gegroeid. Deze sterke online positionering heeft mede bijgedragen aan de groei van 15% en het aantrekken van nieuwe medewerkers.

Seyda Simsek, Marketing Communications Manager van Anamet Europe
"Het is cruciaal dat het beeld zoals dat van binnen wordt ervaren ook aan de buitenkant gecommuniceerd wordt. In de samenwerking met FME-partner SocialLane slagen we daar goed in."

Social media

In 2018 is er door Anamet Europe ook bewust voor gekozen om social media nadrukkelijker in te zetten. Het is een heel goed medium om een breder beeld van het bedrijf te tonen en dat maakt het bedrijf aantrekkelijker voor potentiële klanten en sollicitanten. Via Facebook, Twitter en LinkedIn laat Anamet een divers beeld zien en communiceren ze over beursbezoeken, productontwikkelingen, activiteiten in het bedrijf, personeel en vacatures. De berichten worden afgewisseld met foto’s en video’s. Anamet communiceert via verschillende kanalen om de juiste doelgroepen te bereiken en zet waar nodig promotie in. De inspanningen op social media hebben in een jaar tijd geresulteerd in een groei van 50% meer websitebezoekers vanuit de diverse kanalen.

Ga naar de workshop Online personeel werven
Anamet website
Sluiten