Teamleider business development

Team

Ben jij een ondernemende leider met een passie voor groei en innovatie? Weet jij hoe je een team inspireert en ontwikkelt om de regionale verdienkracht van leden te vergroten? En krijg jij energie van het bouwen aan sterke relaties en het realiseren van vernieuwende initiatieven? In deze landelijke functie ben je veel onderweg om jouw team te ondersteunen en leden door het hele land te ontmoeten. Klinkt dit als jouw uitdaging? Dan ben jij de Teamleider Business Development die wij zoeken!

Bij FME zijn we ambitieus en ondernemend! Nederland is een van de meest innovatieve landen in de wereld. Dat is in belangrijke mate de verdienste van de technologische industrie. FME zet zich in voor deze ondernemers en daar zijn we trots op. Wij willen mét en vóór onze leden het verschil maken op het gebied van innovaties voor maatschappelijke uitdagingen zoals de energietransitie, gezondheid en zorg, verduurzaming en veranderingen op de arbeidsmarkt.

Vanuit ons kantoor in Zoetermeer werken we samen met 170 gepassioneerde professionals. Onze kernwaarden Verbinden, Vernieuwen en Ondernemen vormen de basis van alles wat we doen. Bij FME ervaar je een dynamische, moderne cultuur waarin we digitalisering omarmen, experimenteren met technologieën zoals AI, en regelmatig leuke activiteiten organiseren via onze actieve personeelsvereniging.

Ter versterking van het team business development management in de regio zijn we op zoek naar een: teamleider business development

De functie

Als teamleider business development stuur je een team aan van 15 personen, waaronder business development managers, projectmanagers en accountmanagers ledenbinding. Je zorgt voor de groei en ontwikkeling van zowel je team als de regionale dienstverlening. Je zet business development-initiatieven op, implementeert de ledencontactstrategie en stimuleert innovatie om de verdienkracht van leden te vergroten.

Werkzaamheden

  • Leidinggeven aan het business development-team en zorgen voor coaching en ontwikkeling van medewerkers.
  • Implementeren van de ledencontactstrategie om leden te betrekken en hun verdienkracht te vergroten.
  • Ontwikkelen en uitvoeren van business development-initiatieven die bijdragen aan regionale groei en innovatie.
  • Onderhouden en uitbreiden van relaties met bestaande en potentiële leden.
  • Coördineren tussen interne afdelingen en externe partners om projecten succesvol te realiseren.
  • Monitoren van de voortgang en impact van projecten en hierover rapporteren aan het management.
  • Initiëren en implementeren van vernieuwende ideeën en strategieën om dienstverlening en processen te verbeteren.

In deze rol leg je verantwoording af aan de Manager externe betrekkingen & branches.

Wat bieden wij je?

Een organisatie en team dat groot genoeg is om het verschil te kunnen maken en klein genoeg om iedereen te kennen en te ervaren dat wat jij doet ook echt bijdraagt aan het succes van FME. De medewerkers bij FME voelen zich thuis en voelen zich continu uitgedaagd hun talent te benutten en in te zetten. Dit is duidelijk voelbaar binnen onze organisatie, wat maakt dat FME een fijne en uitdagende plek is om te werken.

Daarnaast mag je van ons verwachten

  • Een salaris tussen de € 5.400,- en € 9.100,- bruto op basis van een fulltime dienstverband, afhankelijk van jouw kennis en ervaring;
  • 27 vakantiedagen en 13 ADV dagen op fulltime basis;
  • Een lease-auto of mobiliteitsbudget;
  • Een laptop en mobiele telefoon van FME;
  • Thuiswerkbudget voor de inrichting van de werkplek van max. € 750,- voor vijf jaar;
  • Thuiswerkvergoeding van € 2,40 per dag;
  • Een keuzebudget van € 300,- in 2025 naar rato dienstverband, voor bestemde doelen gericht op vitaliteit en Smart Working;
  • Tot slot heeft FME-ontwikkeling en welzijn hoog in het vaandel staan. Medewerkers binnen FME worden gestimuleerd om aan zijn of haar ontwikkeling en welzijn te werken. Hiervoor stelt FME, naast persoonlijke (studie)aanvragen, het online platform Open Up (snel toegang tot 1:1 sessies met psychologen en groepssessies) en Goodhabitz (online leerplatform) beschikbaar.

Wie ben jij?

Je bent een ervaren leider met aantoonbare leidinggevende ervaring, bij voorkeur met het aansturen van een team van vergelijkbare omvang (ca. 15 medewerkers). Je bent een inspirerende, resultaatgerichte leider die zijn/haar team motiveert en ondersteunt om het beste uit zichzelf te halen. Je bewaakt de samenhang binnen het team en stimuleert de groei en ontwikkeling van je medewerkers. Regelmatig ben je onderweg om leden te ontmoeten en relaties op te bouwen. Tegelijkertijd richt je je actief op het begeleiden en versterken van je team, zodat zij samen regionale initiatieven succesvol kunnen realiseren. Met jouw strategisch inzicht en ondernemende instelling zie je kansen en vertaal je deze naar concrete acties. Je weet mensen te verbinden, stimuleert samenwerking en houdt overzicht in een dynamische omgeving. Zo combineer je jouw commerciële blik met oog voor de behoeften van zowel leden als medewerkers.

Belangstelling?

Stuur je sollicitatie met motivatie voor 15 juli naar Joyce Keizer, corporate recruiter, joyce.keizer@fme.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer hier