arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Quick wins voor Jobmarketing

Door het volgen van deze training krijg je concrete handvatten voor het online positioneren van vacatures, de inzet van de juiste (online) middelen en het benaderen van de (latent) werkzoekende. Je leert hoe je de vacatures in Google beter vindbaar maakt, hoe je Social Media (Facebook, Instagram en LinkedIn) op de juiste manier inzet en hoe je als werkgever kunt opvallen tussen het enorme aanbod van andere vacatures. En voor LinkedIn leer je kandidaten zoeken, relevante berichten maken en vacatures promoten. De training is praktisch van aard en daarmee direct toepasbaar.

Het aantrekken van personeel wordt steeds lastiger en is voor veel bedrijven prioriteit nummer 1. In dit proces is het vaak de uitdaging om de ‘latent’ werkzoekende te bereiken. Voor deze doelgroep wordt het steeds belangrijker dat je aandacht geeft aan de volgende aspecten:

  • Het bedrijf en de vacatures consequent, herkenbaar en onderscheidend online zichtbaar zijn
  • De (kern) waarde vertaald wordt naar aantrekkelijke online content
  • Het beeld van het bedrijf online een persoonlijke uitstraling heeft
  • Kandidaten jou weten te vinden en jij hen weet te vinden

Jouw opbrengsten

De training Quick wins voor Jobmarketing biedt je concrete handvatten voor de verschillende aspecten in het wervingsproces. Een proces waar marketing en communicatie een belangrijke rol speelt.

Het volgende komt aan de orde:

  • Waar moet een goede vacature tekstueel en online technisch aan voldoen?
  • Waar moet je op letten bij het plaatsen van de vacature op de website?
  • Hoe maak je een vacature vindbaar in Google en Google for Jobs?
  • Hoe bepaal je de juiste Social Media kanalen voor de werving?
  • Welke acties moet je doen om de kandidaat op o.a. Social Media te verleiden?
  • Hoe presenteer je het bedrijf en de vacatures het beste op Social Media?
  • Hoe zoek je kandidaten op LinkedIn?
  • Belangrijke stappen in het wervingsproces en hoe kun je deze meten?
  • Welke stappen moet je ondernemen van vacature tekst tot sollicitatie?

Kortom, vele tips, tricks en handvatten om de juiste mensen te werven.

De training ligt op het snijvlak van HR en Marketing/Communicatie. Bij voorkeur is zowel een HR manager als een communicatiemanager van hetzelfde bedrijf bij de training aanwezig. Het kan ook iemand zijn die zich bezighoudt met de online activiteiten van het bedrijf. Hierdoor wordt het integratieproces van deze training in de organisatie versneld.

Sluiten