arrow btn arrow right arrow left chevron mouse pulser checkmark date calendar

Nieuwe leden Cluster Zorg

21 april 2020

We hebben de afgelopen maanden weer een grote verscheidenheid aan nieuwe lidbedrijven mogen verwelkomen. Een overzicht van de nieuwe leden die actief zijn op gebied van zorg.

Wat: Desinfectie van medische instrumenten en apparatuur in de zorg met behulp van UV-C licht technologie
Hoe: UV Smart heeft hiervoor samen met diverse onderzoekers uit Nederlandse laboratoria en ziekenhuizen, een aantal versies van UV-C apparaten ontwikkeld, die zorgen voor effectieve en snelle UV-C desinfectie op diverse afdelingen van ziekenhuizen en zorginstellingen.
COVID-19: UV Smart heeft net voor de marktintroductie medio 2020 van hun desinfectieapparaat, de D25, flexibel ingespeeld op de corona-crisis door versneld een Noodversie van de D25 uit te brengen. Alhoewel de UV-C apparatuur primair voor desinfectie van medische instrumenten en apparatuur ontwikkeld is, bleek uit onderzoek dat ook persoonlijke beschermingsmiddelen zoals mondmaskers en veiligheidsbrillen hiermee snel en effectief te desinfecteren zijn. Tegelijk is vastgesteld dat UV-licht de vezelstructuur en het filter intact laat, zodat de bescherming van zorgmedewerkers gegarandeerd blijft. Zo kunnen ziekenhuizen de "noodversie" nu al in gebruik nemen om medische instrumenten én mondmaskers te desinfecteren. Dit gaf het bedrijf een vliegende start in deze moeilijke periode en dragen ze een steentje bij aan het creëren van een veilige zorgomgeving.

Wat: ItéMedical levert medische hardware en software, voornamelijk in de Benelux aan instellingen.
Hoe: Met hun systemen zorgen ze voor beslisondersteuning rondom de patientenzorg. Hierdoor kan deze adequaat en door de hele zorgketen op een eenduidige wijze plaatsvinden met beschikbaarheid van alle noodzakelijke gegevens. Dit gebeurt met behulp van hun eigen softwareproductlijn MediScore en daarnaast Metavisio, het klinisch informatiesysteem dat ingezet kan worden voor het hele kritische zorgproces. Itémedical is marktleider op critical care afdelingen binnen de ziekenhuizen.  
COVID-19: Veel IC medewerkers zijn in deze COVID-19 crisis overbelast omdat ze alleen maar bezig kunnen zijn met verlenen van zorg aan hun patiënten. Familieleden (op afstand) hebben behoefte aan informatie over hun gezins- of familielid. Daarom is de MediScore module Familie Contact beschikbaar, waarmee SMS'jes worden verstuurd naar de contactpersonen van de patiënt op vooraf afgesproken tijden. Hiermee wordt de familie betrokken bij de behandeling van de patiënt, geeft het hen rust en voorkomt het onnodige telefoontjes op onhandige tijdstippen voor artsen en verpleegkundigen.

Wat: De service-afdeling van Life & Mobility levert technische ondersteuning op locatie en helpt daarmee gebruikers die afhankelijk zijn van een elektrische rolstoelen of  scootmobiel. Daarnaast verzorgen ze montagetrainingen voor dealers.
Hoe: Veel van de ‘mobiliteitshulpmiddelen zijn op maat gemaakt en vragen daarom speciale kennis over reparatie en herstel. Stilstand van clienten is vanwege de afhankelijkheid onwenselijk. Door intensief ondersteuning te bieden aan dealers, maar ook rechtstreeks bij een gebruiker langs te gaan, wordt dit zoveel als mogelijk voorkomen.
COVID-19: Omdat veel van de gebruikers in ‘kwetsbare omgevingen’ woonachtig zijn, worden bezoeken op locaties zoveel als mogelijk voorkomen.

Sluiten